BODY

W prosty sposób tłumaczę, jak działa nasze ciało i dlaczego aktywność fizyczna jest fundamentem zdrowia i poczucia szczęścia.

Wyjaśniam, czym są wzorce ruchowe i jak zadbać o ciało tak, aby wspierało pracę mózgu.

Z poniższych wpisów dowiesz się, czym jest metoda Pilates, jak zadbać o zdrowy kręgosłup, na co zwrócić uwagę idąc na treningu do klubu fitness czy na siłownię.

Pilates dla początkujących – od czego zacząć?

Jeśli szukając aktywności fizycznej dla siebie natknęłaś się na Pilates i chciałabyś go wypróbować, to pewnie zastanawiasz się od czego zacząć. W dobie pandemii pójście do klubu fitness i wzięcie udziału w treningu pod okiem trenera może być wręcz niemożliwe… Na szczęście Pilates to taki

Czytaj więcej »

Jak dbać o prawidłową postawę ciała?

Czym jest prawidłowa postawa ciała? Na prawidłową postawę ciała składa się: prosto ustawiona głowa, fizjologiczne ustawienie kręgosłupa w jego naturalnych krzywiznach, prawidłowo ustawiona miednica oraz klatka piersiowa. Dodatkowym elementem wpływającym na prawidłowe ustawienie ciała jest ukształtowanie stóp oraz nóg. Złożenie wszystkich segmentów ciała wpływa na

Czytaj więcej »

Oddech. Czym jest zdrowy oddech i po co o niego dbać?

Wzorzec oddechowy, czyli sposób pobierania i wydychania powietrza, cały czas stymuluje nasz mózg. Nadmierna ilość oddechów, niepełny wydech czy nieefektywny oddech wpływa na poziom odczuwanego napięcia w ciele i pobudzenia mózgu.   Nawyk zdrowego oddychania, ułatwia funkcjonowanie. Automatyzacja dobrych praktyk, bo przecież nie myślimy o

Czytaj więcej »

Czym się różni pilates od jogi?

Czasami wybierając formę ruchu nie zastanawiamy co nazwa kryje w sobie. Zarówno pilates jak i joga ma swoje odmiany. Wybierając formę ruchu sprawdź, czego potrzebuje Twoje ciało – czyli czego potrzebujesz wchodząc na matę. Metoda Pilates dzieli się na Mat 1/2/3. Zachowując kolejność metody mamy

Czytaj więcej »

Pilates – integracja ciała i umysłu

Czym jest trening metodą Pilates? Jest to system ćwiczeń fizycznych stworzony na początku XX wieku przez Niemca Josepha Pilatesa. Metoda Pilates to połączenie gimnastyki, jogi i ćwiczeń izometrycznych.   Trening metodą Pilates uczy świadomej pracy ciała.  Jego celem jest wzmocnienie i wysmuklenie ciała, uelastycznienie kręgosłupa

Czytaj więcej »

Mięśnie dna miednicy – dlaczego warto o nie dbać?

Poprawne funkcjonowanie dna miednicy jest nam potrzebne w każdej czynności jaką wykonujemy. OD ODDYCHANIA PO CHODZENIE I DZWIGANIE ZAKUPÓW. Są to mięśnie, które wpływają na naszą postawę ciała. MDM, czyli mięśnie krocza są zespołem mięśni, których funkcjonowanie określa jakość życia seksualnego, trzymanie moczu, stolca czy

Czytaj więcej »